Monday, October 12, 2009

La vie en rose



Am vazut acum vreo doua zile, intr-o noapte fara somn, La vie en rose! Inca un film de care auzisem ca ar fi bun, pe care l-am scapat la momentul respectiv (nu e foarte vechi, e de vreo 2 ani). M-a bulversat! Sunt inca sub greutatea acestui amalgam de sentimente pe care acest film mi le-a adus ca o maree neasteptata. Un film greu, un film extraordinar de bine realizat, un film de vazut! Inveti sa o iubesti si sa o detesti pe aceasta Edith Piaf care oricum nu ar da doi bani pe parerea ta, care a iubit cu curaj, si a trait fara sa-i pese prea tare de ce se vorbeste in jurul ei, care a reusit sa se ridice deasupra lumii si a destinului care au zdrobit-o.

19 comments:

Anonymous said...

nu stiam de unde cunosc actrita "jeux d'enfant"

Georgi said...

pentru mine este prima oara cand am vazut-o!super actrita!a luat un oscar pentru acest rol, si este a treia frantuzoaica care ia oscar dupa simone signoret si binoche.

Dili said...

O.personalitate.puternica,o.rebela,.nici.eu.n-am.vazut.filmul.dar.merita.intr-adevar.

Anonymous said...

@ Georgi

Sa vezi neaparat jeux d'enfant. Este un super film

Georgi said...

Dili, ce se intampla cu tastatura ta de scrii cu punctulete?Daca poti, nu rata ocazia sa vezi filmum
@joker:merci de sfat, am sa-l caut la videoteca;)

Coana Zoitzica said...

se intampla ceva cu blogul tau, cand deschid apar tot felul de ferestre.

am vazut filmul acesta de 3 ori in 2 zile...foarte credibila actrita si incredibila povestea.

Georgi said...

pai si eu cand deschid diverse bloguri apare o fereastra "widget"!Cred ca "e de la ei", eu una nu am facut nimic ca aceste ferestre sa apara! Super film, eu nu am avut stomacul sa-l revad...poate mai tarziu cand il mai diger putin ;)

Dili said...

Ei.Georgi.io.sunt.stricata.
ca.si.tastatura.zielel.astea,.
dar.ne.revenim.
Hai.mai.pune.niste.poze.cu.voi.
ca.mi-e.dor....
vreo.plimbare.prin.padure.ceva?>Sau.e.prea.frig.pt.asta....

Georgi said...

salut dili "cea stricata"!Noi suntem in "munci":Pascal sparge prin baie, si asa va fi pentru inca cateva saptamani bune de aici incolo, afara lucreaza "baietii" sa ne puna gard,porti si sa pietruiasca "the drive way", la sfarsitul lunii vine laminatul...ce sa spun, sunt epuizata, stoarsa ca o lamaie. Totusi, ma mai intretin cu cate un fitness o data la doua zile.Bine ca macar am unde sa fac dus, ca Pascal si Luca se spala la fratele lui Pascal sau in bucatarie...ce sa spun, e chin!!cat despre poze...a sunat acum doua zile un coleg a lui Pascal sa confirme excursia din germania (?!!!!)la inceputul lui noiembrie. Eu una nu stiam nimic! Inca o surpriza a lui Pascal care a fost sabotata :)) deci astept cu nerabdare primul weekenddin noiembrie si dupa mica escapada o sa pun si poze pe blog! Si ca o bizarerie, tocmai ni s-a livrat pentru a doua oara frumoasa mobila de gradina comandata in Franta! Bineinteles ca nu am acceptat, dar am ras putin pe chestia asta. Pe la tine cum mai e?

Anonymous said...

si pe mine m-a marcat filmul asta si viata grea pe care a avut-o E Piaf. este un film de colectie, cu actori de colectie

Georgi said...

multumesc pt comentariu, si multumesc ca datorita blogului tau "am facut cunostinta" cu yann Tiersen-super artist, super muzica!

Dili said...

Ei Georgi, suer vesti, excursie in Germania, da? Frumos mai copii, bravo voua ca gasit resursele fizce si materiale ca sa faceti ceva pentru casuta voastra si ca mai gasiti si timp pentru escapade din astea...
Noi? Habar n-am, noi cu toamna si cu ploaia si cu griul din Romania cea fara speranta, ne taram de pe o zi pe alta si incercam sa supravietuim. Nu stiu de ce, o fi vreo criza a varstei, dar e tot mai greu, copiii raciti, vreme urata, zileel trecute i-am serbat si pe fii-mea si pe sotior dar au fost doar doua zvacneli in marea de disperare financiara si tomnateca ce ne-a cuprins..

Altfel, felicitari pentru trebusoarele pe langa casa si sa va recapatati baia mai repede!!! (a propos, noi nic caldura nici centrala de bloc nu avem inca, apa calda si rece se opresc cand are administratorul chef, o sa ajung curand la vorba ta cu relocarea daca chiar nu se schimba nimic :-(()
Pupici si spor mult!!!!

Georgi said...

aoleu dili ce "potrivit" e comentariu tau la postul asta numit "la vie en rose"!la noi s-au legat toate cu baia,pana azi cand m-am umplut de nevi.ca niciodata aici (unde trebuie sa "rezervi" muncitorii cu cel putin o luna inainte de a face vreo lucrare,noi am reusit sa-i avem pe toti in al 12-lea ceas. Gardul si poteca din fata garajului sunt terminate (fooooarte frumossss!), ieri(duminica-minune mare) a vent nenea sa ne instaleze un boiler, azi instalatorul care m-a umplut de nervi cand mi-a spus ca nu poate sa termine azi totul ca nu a prevazut ca e asa de mult de spart (dar dupa multe,MULTE insistente si tot felul de amenintari mascate s-a rezolvat-nu de alta dar trebuia sa aman apoi pe toata lumea si nu stiu cand ii mai prind, si plus de asta sunt satula ca de 4 zile ma spal in bucatarie si o sa ma mai spal inca vreo saptamana, dar macar nu o intind la o luna!), maine vine nenea cu geletul (sau cum ii spune lu' marcazul ala de pe pereti), joi vine cumnatu sa traga electricitate pentru cada ca e daia cu "bulbuci" si pompa si trebe o priza sub cada, apoi vine nenea cu shapa, apoi Pascal pune gresia, apoi vine ala cu laminatul....le-am cam potrivit noi, dar daca unu se impotmoleste, imi darma tot castelul de carti de joc! stresul este maxim, asa ca ureaza-ne noroc!!

Dili said...

Haha, doamna As de Trefla, te rog sa mentii deasupra castelului tau de carti acele farmece maiestre care au avut efect asura domnului instalator. Asa c\toti supusii ce se vor perinda prin saile regale saptamana asta vor avea al fel de mult spor si nu se vor poticni ca altfel vor invata multe cuvinte dulci de la Romanica.
Iti tin pumnii, dar de aici de departe nu ma gandesc la cate sunt de facut ci te vizualizez in cada cu hidro-vibro-bulbu-masaj sufland senina intr-un balon de spuma.... hai bafta mare si mentine-te pe pozitii! Nervi tari si copil cuminte iti doresc!!!! Pup!!!

PS: transmite-i lui Pascal a suntem alaturi de el in aceasta grea incercare :P

Dili said...

mmmmm.. e vineri... oare echipa mesterului Manole s-a descurcat bine saptamana asta? mmmmm?!?!?!?

Georgi said...

Salut Dili!Daaaaa,am muncit foarte bine, dar daca tot ne-am apucat, am mai adaugat ceva pe lista de facut printre picaturi,si anume sa zugravim camera lui Luca. O sa fie turbare mare, este o combinatie de verde crud si albastru regal, ah da, si galben rapitza si un pic,pic de maro boaba de cafea!hahaha In rest totul merge ca pe roate (deocamdata, si bat in lemn...)coastele lui Pascal sunt mai bine (ti-am spus ca si-a paradit coastele cand cara roabe de moloz din baie?),chiar daca doctorul i-a recomandat rabdare, pilule si odihna...de odihna nu prea e cazul! Laminatul este aici, pus frumos in stive la aclimatizat, abea il astept sa-l vad pe podea (miercuri incepe balciul!)

Dili said...

Baii nene, ce i-au facut roabele alea lui pascal? Sanatate maica, asa cate putin-putin ca altfel nu e bine.
Bravo ca sunteti harnici, inca niste zile si vine vacantucaaaaa... si apoi va intoarceti intr-o casa super!
Camera lui Luca? Verde crud? Preferatul meu! Ii pictati ceva pe pereti sau e cate un perete de o culoare? Hai ca sunt curioasa....
Va pupacesc!

Georgi said...

e cate o parte o culoare diferita, am gasit niste sabloane misto, dar ne-a fost teama ca o sa fie prea incarcat; si asa ca ne-am hotarat sa zugravim mai intai sa vedem cum e,ca sablon putem adauga oricand. Pun poze cand e gata!! Pascal munceste de zor!Verdele crud este si preferatul meu, dar marturisesc ca albastrul pe care l-a ales Pascal pt Luca este FENOMENAL!!! Iti vine sa-l mananci!

Dili said...

O sa fie un pusti fericit Luca la sfarsit... spor mare si bravo voua!!!! SI noi broiam sa zugravim iar si sa facem alt model in dormitor, ca dupa ce abia acoperisem cu urmele fiica=-mii a inceput asta mic sa scrie pe pereti. Dar mai asteptam sa-i si treaca :-))